Arts escèniques

La pantalla recull el relleu del tancament dels teatres

TV3 ha recuperat aquesta setmana ‘Garrick’, de Tricicle, i el documental sobre Pavlovsky

La Sala Flyhard multiplica per onze a les xarxes l’assistència que podria tenir al seu escenari

Teatre en prime time a TV3. Ahir es va recuperar la gravació de Garrick de Tricicle, un fet que es produeix, habitualment al voltant de les vacances nadalenques. Però la cadena, conscient que el públic demana desconnectar momentàniament dels efectes de la Covid-19, ha fet un pas endavant tot acollint la proposta que moltes companyies i productores han fet arran del tancament dels teatres. De fet, Tricicle va començar dimecres de la setmana passada a emetre al seu canal de Youtube els seus espectacles amb Sit (la punta d’audiència va reunir 25.000 usuaris d’arreu del món). Ahir tocava penjar Manicòmic , però endarreriran la connexió a avui a un quart de nou del vespre.

Percentualment, però, són més espectaculars les xifres de la Sala Flyhard. Cada setmana pengen tres produccions. La setmana passada van comptabilitzar 2.800 visualitzacions. Més d’onze vegades la capacitat del seu petit teatre de Sants. La Trono de Tarragona, per la seva banda, també penja tres títols cada setmana, però les manté (per ara) actives. També ha superat les 5.000 visualitzacions. Focus demostra ser pionera a l’hora de disposar de gravacions de TVE, des del 1999 amb hits com ara La extraña pareja (68.000) i Mamaaá (que, a Youtube en tenen 60.000 més, en diferents gravacions de la realització de TVE). Focus també ha obert el canal El Teatre a Casa, on s’ofereixen les gravacions en obert d’espectacles ( El fantasma de Canterville , Desclassificats , Adossats ) i de tv movies inspirades en les seves produccions ( El nom , Germanes , Res no tornarà a ser com abans ). El cicle va ampliant el ventall de títols cada setmana. Fonts de Focus calculen que les visualitzacions s’enfilen fins a 8.500. Cal sumar-hi, segons fonts de Focus que mostren dades facilitades per TV3, Adossats ha tingut 14.903 visualitzacions al TV3 a la carta i El Fantasma de Canterville, 9665.

El Teatre Lliure, de seguida que es va donar l’ordre de tancament dels teatres, va obrir el cicle #LliurealSofà. Emet les obres nomes als vespres de dijous a diumenge. Hamlet, amb direcció de Pau Carrió, és la gravació que ha tingut més audiència per ara: ha arribat a les 10.649 visualitzacions, tot superant els 9.709 espectadors de les dues vegades que es va programar al Lliure el 2015/16 i el 2016/17). Li seguix la visualització de Jane Eyre. si a la temporada 2016/17 va sumar 6.057 espectadors, al #LliurealSofà s’ha quedat en 4.500. Ara, ja hi ha usuaris del Lliure que demanen, via xarxes socials, que es programi Els feréstecs, un Goldoni ben fresc dirigit per Lluís Pasqual. Va estar dues temprades a la Fabià Puigserver i va sumar 25.580 espectadors. Fonts del Lliure no exclouen que es pugui programar. Només és necessari el consentiment de totes les persones hi estan involucrades.

Al Sense ficció de dimarts es va programar el documental de Pavlovsky (disponible a la carta fins al 7 d’abril). Al documental hi va haver dos talls respecte a l’edició estrenada al cinema Texas el 2019. El dia abans, va ser TVE a Catalunya la que va recuperar un altre documental que donava valor al treball de Iago Pericot. Posar les gravacions dels espectacles en obert no suposa cap ingrés per als seus impulsors però genera un link amb el públic fidel orfe de teatres de des fa dies i amb l’esperança d’aconseguir nou públic.

ALGUNES XIFRES

1.100%
de capacitat
si totes les visualitzacions es convertissin en espectadors a la Sala Flyhard en la setmana en obert.
68.000
visualitzacions
s’han fet de la gravació que TVE va fer de ‘La extraña pareja’, el primer ‘hit’ del duet Pera-Morán.
Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.