La ’taxa rosa’ treu poder adquisitiu a les dones
El Dia de les Dones torna a posar damunt la taula una desigualtat vigent més, l’anomenada taxa rosa, el sobrecost que s’aplica als productes destinats al públic femení. Hi ha els d’higiene femenina, que són d’ús exclusiu per a les dones, però també hi ha productes més cars encara que tinguin característiques idèntiques a les pensades per al públic masculí. Tot plegat resta poder adquisitiu a les dones, ja prou delmat per la bretxa salarial. Entre els productes que, amb trets i qualitat exactes, són més cars per a les dones, hi ha els perfums, que s’ha calculat que de mitjana a Europa es paguen un 25,8% més cars que els masculins. Altres elements d’ús encara més quotidià, com els desodorants, són un 25,1% més cars.
Elaboren una eina contra les imatges no consentides
Un equip internacional de professionals i de diferents àmbits ha elaborat l’eina acoso.online.es ,, amb la qual es donen consells, jurídics i personals, per fer front a la publicació no consentida d’imatges i vídeos íntims per mitjans electrònics, que es consideren una forma de violència de gènere en línia contra las dones heterosexuals i persones LGBTIQ+. La penalista i membre de Dones Juristes Laia Serra, que n’ha confeccionat la part jurídica, insta a fer complir la indemnització econòmica a aquestes víctimes, i que les administracions compleixin el dret a la reparació. A l’eina, hi ha cinc grans consells desglossats, com el “resisteix i pren el control sobre la tecnologia”.