Infraestructures

El Maresme clama per una solució definitiva per a l’R1 i la regressió del litoral

Els alcaldes de la zona es preparen per fer front comú

Indignació creixent entre els usuaris de Rodalies per la fragilitat del sistema i la manca de solucions

“Estic indignat, és una puta vergonya com ens fan perdre el temps.” En John, un escocès que viu a Vilassar però que treballa en una companyia aeronàutica al Prat de Llobregat, ahir ja no podia més. El dia anterior no va poder anar a treballar “per culpa dels trens” i ahir es va voler curar en salut: “Entro a les dues, però he vingut a l’estació a les onze i aquí em tens, esperant sense que ningú es digni a dir res.” La manca d’informació, però també d’alternatives fiables a una línia R1 cada cop més malmesa, eren les principals queixes dels usuaris.

El panorama incert d’un tren per sentit i hora només fins a Arenys va fer que bona part dels usuaris regulars renunciessin en massa a un servei que habitualment ja és deficient. Així, doncs, les andanes van presentar un aspecte inusualment buit durant bona part del dia, mentre que a les parades d’autobús hi havia cues inusuals i molts viatgers es van haver de quedar a terra.

L’alternativa principal, però, va ser recórrer als vehicles privats. “Puntualment m’ho puc permetre, però no podem estar així sempre. Ens cal un servei de tren digne i fiable”, comentava un informàtic que treballa al 22@. Amb tot, n’hi havia que, com la Laura, no tenien cap altra alternativa: “Jo vaig a la universitat i aquesta setmana està sent un desastre, molt estressant.”

Davant aquest panorama, l’alcalde de Mataró, David Bote, va proposar a la resta d’alcaldes de la zona una reunió extraordinària al Consell Comarcal del Maresme per “fer front comú als problemes compartits derivats del temporal, com la mobilitat o l’afectació al litoral”.

Ahir, set línies de Rodalies de Catalunya continuaven amb alteracions en part del seu recorregut, però l’R1 era, de llarg, la més afectada. La reconstrucció del pont esfondrat per la Tordera anirà per llarg i entre Vilassar i Mataró les onades continuaven picant a les vies. Els combois només usaven la més allunyada de la mar sota l’atenta mirada dels tècnics.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.