Mig any per refer la línia de tren entre Blanes i Malgrat
Territori calcula en cinc milions d’euros l’obra per refer el pont d’en Pitxota, que “s’impulsarà immediatament”
El servei ferroviari entre Blanes i Malgrat de Mar, interromput per l’esfondrament dels ponts d’en Pitxota, trigarà entre sis i nou mesos a restablir-se. Els desperfectes greus afecten les línies R1 i RG1, les quals van tenir el servei interromput entre Arenys i Maçanet. Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat, va detallar ahir que s’havien posat en contacte amb Adif, després que la Tordera arrossegués el pont, per fer la primera avaluació sobre el temps que es poden allargar les reparacions i adverteix que aquest termini es basa en una primera aproximació.
Mentrestant, el conseller subratlla que s’haurà de configurar un servei de transport públic alternatiu que cobrirà part del trajecte amb busos. Renfe encara està estudiant quina seria la forma més eficaç de donar servei als passatgers. Calvet es va traslladar ahir a les comarques gironines, va afirmar que la resta d’afectacions a la xarxa viària i ferroviària s’estan “gestionant i resolent”. Pel que fa a les carreteres, Territori calcula en 5 milions d’euros l’obra d’emergència necessària per refer el pont entre Malgrat i Blanes, que afirma que “s’impulsarà immediatament”.
Les afectacions sobre el servei ferroviari es van estendre arreu del territori. En les primeres avaluacions fetes per Adif, els danys més importants s’han produït a l’R1, la línia que connecta Barcelona amb Maçanet, passant per Mataró. A part de l’esfondrament del pont, Adif va registrar inundacions greus entre Malgrat de Mar i Blanes i una acumulació de sorra i pedres pel fort onatge entre Arenys de Mar i Malgrat. També s’hi van sumar les afectacions a les infraestructures de senyalització i comunicacions en tota la línia. A l’R2 Nord, que també passa per les zones més afectades del nord-est de Catalunya, el servei només va ser interromput entre Sant Celoni i Maçanet. Sobre la línia que connecta Barcelona amb Vic i Puigcerdà, l’R3, el servei estava interromput a partir de la Garriga. Les afectacions es van concentrar al túnel de Vic, on el personal d’Adif va dedicar-se a treure l’aigua acumulada amb l’ajuda del servei de bombers i a reparar despreniments en diversos punts de la línia entre Vic i Puigcerdà.