Societat

El 2019 acaba amb 124 morts en 121 accidents de trànsit a les comarques de Barcelona

76 de les víctimes van perdre la vida en 73 accidents en zona interurbana i 48 en zona urbana

L’A-2 i la N-II han estat les vies amb més sinistres mortals

El 2019 van morir 124 persones en un total 121 accidents de trànsit al conjunt de la xarxa viària de les comarques barcelonines. Aquesta xifra suposa un increment de l’1 % en el total de víctimes mortals i del 8 % pel que fa a nombre d’accidents mortals respecte l’any 2018, segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). L’A-2 i la N-II han estat les vies amb més accidents mortals.

El balanç de la sinistralitat viària a la demarcació de Barcelona durant el 2019 del departament d’Interior detalla que 76 de les 121 víctimes van morir en zona interurbana i 48 en zona urbana. Del total d’accidents mortals, 73 van tenir lloc en zona interurbana i 48 en zona urbana.

Respecte el 2010, que Trànsit considera any de referència, continua la tendència decreixent i es registra un 19,5% menys de víctimes mortals i un 15,4% menys d’accidents mortals. Interior subratlla que aquestes balanç es registra en un “context d’estancament de les xifres de la mobilitat” respecte el 2018.

Un 9% més d’accidents mortals a les carreteres de Barcelona

Des de l’1 de gener fins al 31 de desembre de 2019 van morir 78 persones en 73 accidents mortals a les carreteres de Barcelona. El total de víctimes mortals és un 3% inferior si es compara amb el mateix període de l’any anterior, tot i que la xifra d’accidents mortals ha augmentat un 9%.

Per comarques, les dades es mantenen similars. Les comarques amb més sinistralitat en zona interurbana del 2019 són l’Anoia, amb 11 accidents i 12 morts; Maresme, 11 accidents i 11 morts; Vallès Oriental, 11 accidents i 11 morts. En canvi a la Selva, el Moianès i el Berguedà no hi ha hagut cap accident.

Pel que fa a la zona urbana, el Barcelonès encapçala la taula de dades amb 25 accidents i 25 víctimes mortals, seguit pel Baix Llobregat amb 10 accidents i 10 víctimes mortals.

A-2 i N-II, les vies amb més accidents mortals

L’A-2, amb vuit víctimes mortals, és la via que ha registrat un número més alt de morts el 2019. La segueixen la N-II, amb 7; l’AP-7 i la C-17, amb 6 cadascuna, la C-32, amb 5; i la B-10 i la C-16, amb 4.

Més morts de col·lectius vulnerables

El balanç constata que han augmentat en un 42% els morts en sinistres en els quals només hi ha implicat un sol vehicle, que passen dels 19 als 27. També augmenten de manera significativa els morts per sortides de via, que pugen de 14 a 24, un 71% més.

Una altra dada significativa és l’increment del 51,3% de víctimes de col·lectius vulnerables: 30 motoristes, 3 ciclistes i 7 vianants. Trànsit destaca l’augment del 43 % en la xifra de motoristes morts.

En la comparativa d’accidents mortals per tipus de vehicle, les motos han passat de 21 el 2018 a 30 el 2019. Per contra, els accidents mortals amb vehicles lleugers implicats han baixat dels 41 als 29.

Pel que fa a l’edat de les víctimes mortals, Trànsit destaca la mort de dos menors de 14 anys en accidents de trànsit a les carreteres de Barcelona i l’augment d’un 44% dels morts en la franja de 15 a 24 anys.

Infractors reincidents

Les infraccions a les normes de circulació representen el 26% en el total dels accidents amb víctimes i les distraccions, el 22%. Aquests dos són els principals factors concurrents de la sinistralitat a les carreteres de Barcelona.

El 2019 es van iniciar 549.898 expedients sancionadors a la demarcació barcelonina. En concret, per velocitat es van iniciar 365.574 expedients sancionadors; per alcohol i drogues van ser 6.248 expedients; per l’ús de mòbil o altres sistemes de comunicació, 7.145; per distraccions, 1.336, i per no fer ús dels sistemes de seguretat passiva es van obrir 4.482 expedients sancionadors.

Trànsit constata que el 20% del total d’infractors per excés de velocitat el 2019 acumulen 2 o més sancions per aquest tipus d’infracció.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.