L’Ajuntament de Barcelona prioritzarà els desplaçaments en tren davant de l’avió per a regidors i treballadors
El consistori vol eliminar els vols curts de fins a 1.000 quilòmetres si hi ha alternativa ferroviària de menys de 7 hores de viatge
Impulsarà canvis fiscals que penalitzi els vaixells més contaminants
Els regidors de l’Ajuntament de Barcelona i els seus treballadors no agafaran vols curts que tinguin alternativa en tren. Aquesta és una de les mesures presentades aquest dimarts pel consistori per lluitar contra l’emergència climàtica.
En concret, el govern de Colau es compromet que els seus membres i el personal municipal no facin vols de menys de 1.000 quilòmetres quan disposin d’alternatives ferroviàries inferiors a 7 hores.
En el marc de la declaració d’emergència climàtica, l’Ajuntament ha presentat propostes i mesures al port i l’aeroport per tal de reduir els seus efectes contaminants.
Entre les mesures que el govern municipal demana a l’aeroport, proposa estudiar l’eliminació dels vols curts que tinguin alternativa en tren i que tinguin destinacions a menys de 1.000 quilòmetres, sempre que l’opció ferroviària de desplaçament no superi les 7 hores. Des de l’Ajuntament volen predicar amb l’exemple implicant als membres del govern i al personal municipal. Alguns dels vols que seran substituïts són a ciutats com Madrid, Bilbao, Màlaga, Sevilla, València i París.
També promouran l’ús del transport públic i modes ferroviaris per arribar fins a l’aeroport, treballaran perquè es continuï amb la progressiva electrificació de flotes de terra per minimitzar el consum de combustibles i proposen actualitzar l’estudi d’impacte ambiental donant compliment als acords de París.
Pel que fa al port, des de l’Ajuntament proposen una fiscalitat ambiental que penalitzi els vaixells més contaminants. També han proposat l’electrificació de molls per tal d’evitar emissions dels vaixells que estan aparcats als ports. “El port de Long Beach, a Los Angeles, ha aconseguit reduir un 90% les emissions amb l’electrificació dels seus molls”, ha dit Sanz. També volen apostar pel model port Base per disminuir el nombre de vaixells que fan escala a la ciutat.
Altres mesures que es proposaran a les dues infraestructures són l’elaboració de plans de reducció d’emissions, sistemes de generació d’energies renovables, potenciar l’ús de modes ferroviaris per arribar fins al port i l’aeroport i treballar amb l’Estat per eliminar les exempcions sobre querosè a la Unió Europea.