Infraestructures

L’allargament de l’L-8 fa un pas endavant

Adjudiquen per 3 milions la redacció del projecte constructiu fins a Gràcia

El perllongament de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya des de l’estació de la plaça d’Espanya fins a Gràcia ha fet un pas endavant amb l’adjudicació per tres milions d’euros del projecte constructiu que ha fet recentment el departament de Territori i Sostenibilitat. L’allargament, que té un pressupost estimat de 238 milions d’euros, permetrà la connexió de les línies de FGC de Llobregat-Anoia amb les de Barcelona-Vallès. El projecte constructiu detallarà tècnicament l’obra civil necessària per a la construcció de quatre quilòmetres de túnel, tres noves estacions i la remodelació de l’existent a la plaça d’Espanya. El projecte s’haurà de redactar en el termini d’un any.

La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de set metres de diàmetre, que s’executaran mitjançant tuneladora. El projecte desenvoluparà el traçat previst a l’estudi informatiu de l’actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció: la de l’Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro; Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça de Francesc Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix; Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès,. A l’estació de Plaça Espanya és prevista la remodelació del vestíbul existent.

Nova campanya per fomentar el civisme a FGC

FGC ha començat aquesta setmana una campanya per fomentar les conductes cíviques i de convivència entre els usuaris. Presentada sota el nom genèric d’Evolucionem. Fem civisme, il·lustra l’evolució de l’espècie des dels seus orígens i de manera desenfadada mostra com les actituds incíviques no són positives ni ens fan evolucionar com a societat civilitzada. La campanya té per objectiu reforçar els comportaments cívics que tenen habitualment la immensa majoria de clients d’FGC, però també reconduir aquelles situacions que, per desconeixement o manca d’empatia, generen molèsties a la resta de viatgers i s’anirà adaptant a nous requeriments que vagin sorgint.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.