Estudi sobre la comunicació dels infants amb sordesa
Un treball de la UdG conclou que és clau detectar les dificultats lingüístiques i comunicatives en aquests infants perquè afecten el reconeixement emocional
El grup de recerca en llenguatge i cognició de la Universitat de Girona (UdG) ha conclòs que el llenguatge formal i les diferents habilitats lingüístiques i comunicatives són elements clau en els infants amb sordesa perquè influeixen en la seva capacitat de reconèixer i comprendre les emocions.
Francesc Sidera, un dels investigadors, explica que “el desenvolupament dels infants amb dèficit auditiu pot ser diferent del dels nens i nenes oients”. I especifica: “Durant els primers anys de vida, els infants entenen les intencions comunicatives dels altres mitjançant l’atenció compartida i les interaccions socials. Aquestes primeres rutines ajuden al desenvolupament de les habilitats lingüístiques i comunicatives, que poden ser alterades en els infants amb dèficit auditiu, repercutint en el reconeixement i la comprensió emocional.”
Els investigadors d’aquest estudi són Francesc Sidera, Elisabet Serrat i Anna Amadó, juntament amb el professor de la Universitat de Londres Gary Morgan. Aquests han publicat els resultats de la seva recerca al llibre Atypical development in romance languages. El volum recopila diversos estudis presentats al VIII Congrés Internacional d’Adquisició del Llenguatge que va tenir lloc a Palma l’any 2016.