Economia

La Cambra aposta per allargar la pista d’El Prat més propera al mar per assolir les 90 operacions per hora

En la seva opinió, això permetria explotar al màxim el potencial de Barcelona per acollir vols de llarga distància

La Cambra de Comerç ha defensat aquest dilluns allargar la pista de l’aeroport del Prat que està més a prop del mar (la 07525L), per aconseguir arribar així a les 90 operacions per hora amb el menor impacte acústic possible.

Aquesta és una de les mesures que el president de l’ens cameral, Joan Canadell, ha plantejat al president d’AENA, Maurici Lucena, en una trobada en què han abordat la situació dels aeroports catalans. En aquest sentit, la Cambra ha insistit que cal resoldre la necessitat de comptar amb una pista més llarga per les aeronaus més grans, que operen els vols de llarga distància. Canadell també ha indicat que així es pot “aprofitar al màxim el potencial de Barcelona per a vols de llarga distància” i, alhora “promoure Girona i Reus per a vols de curt i mig radi”.

Segons la Cambra, l’equilibri territorial i un creixement sostenible del tràfic aeri fins a 90 milions de passatgers anuals són “compatibles”. Canadell també ha reiterat que cal una “gestió individualitzada de l’aeroport de Barcelona”, per tenir localment més capacitat de gestió davant de crisis operatives com les d’aquest estiu, així com pels conflictes laborals, i també per donar la dotació “òptima de recursos i mitjans”. A més, també ha plantejat un “nou model de governança” que inclogui “institucions públiques i privades del territori a la presa de decisions estratègiques”.

De fet, durant la trobada, la Cambra ha expressat a AENA la seva “preocupació” per la reputació internacional de Barcelona “a causa de la successió d’episodis de dificultat operativa”. En un estudi recent sobre el futur Pla Director de l’aeroport, la Cambra ja apostava per adaptar l’operativa de les pistes per donar resposta al creixement, i proposava debatre en una taula de concertació territorial l’opció de l’allargament de la pista 07R25L, però també opcions com la normalització de la 07L25R per a enlairaments.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.