Societat

Desenes de morts en un altre naufragi davant les costes de Líbia

Entre les víctimes hi hauria diversos infants

Salvini prohibeix l’entrada en aigües italianes d’un vaixell alemany amb 110 migrants socorreguts a bord

Nova tragèdia a la Mediterrània. Una setmana després que es va informar de la mort d’almenys un centenar de persones davant les costes de Líbia, l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM) va escriure a Twitter: “Tràgic naufragi davant la costa d’Al Joms, a Líbia. Una seixantena de supervivents han estat duts a la costa i s’han recuperat diversos cossos, entre els quals de nens.” La majoria de supervivents són del Sudan, tot i que també hi hauria ciutadans egipcis, marroquís i tunisians, segons va informar la delegació de l’Acnur a Líbia.

El naufragi, que arriba una setmana després d’una tragèdia similar, es va produir cap a dos quarts de quatre de la matinada. L’avís el va donar el servei Alarm Phone, que va rebre una trucada d’un vaixell que era davant la costa de Líbia. “Un altre naufragi a la Mediterrània? Pels volts de dos quarts de quatre de la matinada, una barcassa situada davant les costes de Líbia, amb un centenar de persones a bord, va contactar amb nosaltres. Ens van dir que havien salpat d’Al Khums tres hores abans i que estaven en perill. Cridaven, ploraven i deien que alguns d’ells ja eren morts”, va escriure Alarm Phone. “Van intentar obtenir la posició GPS, però els nàufrags van entrar en pànic i no van poder comunicar-la. El vaixell era molt a prop de Líbia i no van poder evitar informar les autoritats a Líbia i Itàlia. Tenim por que ningú els hagi anat a ajudar”, hi va afegir.

Mentrestant, a Itàlia, el ministre de l’Interior en funcions, Matteo Salvini, va signar la prohibició d’entrada, trànsit i estacionament en aigües italianes del vaixell Eleonore, amb bandera alemanya i que té el suport de l’ONG alemanya Mission Lifeline, que dilluns va socórrer 110 migrants davant les costes de Líbia. L’ordre va ser enviada als ministeris de Defensa i Infraestructures i Transports. No és clar, però, que, si arriba el cas, aquests departaments s’oposaran a l’ordre, com van fer fa dues setmanes amb l’Open Arms. El comandant d’Eleonore és Carl Peter Reisch, informava el diari italià La Repubblica, el mateix que fa un any va ser detingut a Malta i al maig va ser condemnat a pagar una multa de 10.000 euros per un altre salvament. Per tant, és poc probable que el vaixell estigui obert a anar a Malta.

Porten Calvo al Congrés i Sánchez se’n deslliura

Pedro Sánchez es deslliura de comparèixer al Congrés per explicar la gestió de la crisi de l’Open Arms, però la seva vicepresidenta, Carmen Calvo, no se n’escapa. Tot i el gest de Pablo Iglesias de no posar el focus en Sánchez perquè el president va seguir la crisi des del seu retir estiuenc de Doñana, el PP i Ciutadans es van afegir a Unides Podem, ERC i JxCat per exigir que sigui Calvo qui respongui de l’enfrontament amb l’ONG de Badalona en un ple extraordinari que el Congrés ha fixat demà a les quatre de la tarda.

Noelia Vera, de Podem, va aclarir que els d’Iglesias no volen “escarmentar” Clavo, sinó que relati una crisi en què ella s’ha enfrontat a l’ONG un any després de ser el govern qui enarborava la humanitat a la UE acollint l’Aquarius. “En lloc de Richard Gere haurien d’haver parlat amb Open Arms”, va etzibar Marta Rosique (ERC). De JxCat, Laura Borràs va recordar que el salvament és obligatori.

Els quinze migrants socorreguts per Open Arms i acceptats per Sánchez son a bord del vaixell Audaz amb rumb al port de San Roque (Cadis). Tots son adults i pertanyen a set nacionalitats: quatre són d’Eritrea, tres del Sudan, tres de Gàmbia, dos de Ghana, un de Nigèria, un de Libèria i un d’Etiòpia. La travessia de Sicília a San Roque durarà dos o tres dies en funció de la mar.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.