Infraestructures

El metro serà 100% accessible l’any 2024

Un 92% de les estacions estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda

En queden cinc pendents de projecte

Les administracions implicades en la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona es comprometen a fer que d’aquí a dos anys estiguin en marxa tots els projectes que faran que el 100% de les estacions estiguin adaptades per a persones amb mobilitat reduïda i que entre els anys 2023 i 2024 l’accessibilitat total sigui una realitat. Així ho va explicar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, durant una visita a l’estació de Jaume I de l’L4, l’última a fer-se accessible de la xarxa de metro, que va fer acompanyat per la tinenta d’alcalde Ecologia de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz. Allà s’ha fet una inversió de quatre milions d’euros per a la instal·lació de dos ascensors, un a cada vestíbul de l’estació, a banda i banda de la Via Laietana.

A hores d’ara, un 92% de la xarxa està adaptada, un percentatge molt per sobre del d’altres xarxes metropolitanes europees, com assegurava ahir Damià Calvet. Tot i això, l’objectiu marcat és arribar com més aviat millor al 100%. “Volem una xarxa de transport públic que pugui utilitzar tothom i encara més en el context actual d’emergència climàtica”, recordava el conseller. Les administracions treballen ara en les obres d’accessibilitat a l’estació de Vallcarca, on ja s’ha acabat la primera fase d’adaptació, des l’andana al vestíbul, i es treballa al tram del vestíbul a la superfície. A l’estació de Maragall està a punt d’adjudicar-se el contracte i es preveu que els treballs començaran en breu, mentre que a la d’Espanya el projecte està enllestit i es preveu que pugui estar en marxa l’any vinent. Calvet va recordar la importància d’aquesta estació, on conflueixen les línies 1 i 3 i els Ferrocarrils de la Generalitat. Quedaran pendents les estacions de Plaça de Sants, Clot, Ciutadella-Vila Olímpica, Urquinaona i Verdaguer, algunes de les més complexes de la trama, però el compromís és que totes les obres estiguin en marxa d’aquí a dos anys.

LA FRASE

Volem una xarxa de transport públic que pugui utilitzar tothom i encara més en l’actual context d’emergència climàtica
Damià Calvet
conseller de territori i sostenibilitat

TMB tindrà una trentena de nous autobusos elèctrics

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha iniciat els tràmits per a la compra de 29 autobusos elèctrics que substituiran alguns vehicles dièsel i de gas natural comprimit. Es faran dos processos de licitació, un correspon a 23 autobusos articulats elèctrics que serviran les línies d’altes prestacions de la xarxa de bus, per un valor de 22 milions d’euros. El segon procés de licitació fa referència als sis minibusos elèctrics per a les línies del Bus del Barri, per dos milions d’euros. Els vehicles es fabricaran l’any 2020 i es començaran a lliurar entre finals del 2020 i principis del 2021. Pel que fa a la xarxa de metro, TMB ha adjudicat la fabricació de 42 trens per a la xarxa de metro, que substituiran els models més antics que circulen per les línies 1 i 3. El contracte té un import de 268 milions d’euros i els nous vehicles estaran en circulació el 2022.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.