Infraestructures

Una via verda de 33,5 km resseguint el riu Fluvià

El Consorci i el Consell Comarcal de la Garrotxa acaben la planificació bàsica del traçat

L’adjudicació de l’obra, de 3 milions d’euros, l’ha de fer l’Estat

El vial per a vianants i ciclistes que unirà Serinyà i la Vall de Bianya, passant per la vora del Fluvià, ja té un traçat bàsic definit (de 33,5 km) i un pressupost (3 milions d’euros). Els treballs de planificació els han elaborat el Consorci de Vies Verdes de Girona i el Consell de la Garrotxa. Queda pendent la redacció del projecte executiu, i seguidament haurà de ser el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, a través del programa Caminos Naturales, qui es cuidi de l’adjudicació dels treballs, ja que és l’Estat qui els paga.

La futura via verda va ser presentada ahir a Olot pel president en funcions del Consell, Joan Espona; el fins ara president de Vies Verdes de Girona, Albert Gómez, i el gerent d’aquest organisme, Àngel Planas. La major part del traçat aprofitarà camins ja existents i només 7,5 km s’hauran de fer nous. Degut al fet que transcorrerà per uns espais d’orografia complexa, el projecte haurà de fer front a una sèrie de reptes, els principals dels quals –van indicar– són salvar el pas per Castellfollit de la Roca i Sant Jaume de Llierca. Per al primer, s’ha decidit que la via verda passi pel marge esquerre del Fluvià, sota de la muntanya de Canadell. Quant al segon, caldrà construir un passallís a les proximitats de l’aiguabarreig dels rius Fluvià i Llierca.

En l’acte d’ahir es va recalcar la bellesa del recorregut, i també es va posar el focus en l’impacte sobre el territori que tindrà. Per l’experiència en les vies verdes ja existents, es calcula que per cada km l’impacte anual és de 20.000 euros. Per tant, en aquest cas seria d’uns 670.000 euros.

LA XIFRA

8
seran els municipis
garrotxins per on passarà la futura via verda del Fluvià.

Una futura ruta circular

Com que la via verda del Fluvià enllaçarà, d’una banda, amb la Ruta del Carrilet Girona - Olot, ja existent i, de l’altra, amb la projectada al Pla de l’Estany (i que s’unirà a la xarxa de Girona), quan estiguin enllestides es disposarà d’una ruta circular. Albert Gómez va indicar que, sumant-hi els trams que s’obriran aviat (com la de Bianya fins al Ripollès), a mitjà termini les vies verdes passaran de tenir 150 km a tenir-ne uns 300.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.