Economia

Fiat Chrysler retira l’oferta de fusió amb Renault

El grup assegura que no es donen les condicions polítiques a França perquè l’operació sigui un èxit

Havia proposat crear una societat on les dues empreses estarien representades al 50%

Fiat Chrysler va retirar l’oferta de fusió amb Renault per les “condicions polítiques” a França, segons va informar la companyia en un comunicat. El Grup Fiat Chrysler havia proposat a Renault la creació d’una societat on les dues empreses estarien representades al 50%, però la reunió del seu consell va decidir “retirar amb efecte immediat” la proposta. Fiat Chrysler va afirmar que es manté “fermament convençuda de la raó convincent i transformadora” de la proposta, que havia estat àmpliament valorada per assolir beneficis per a totes les parts, però reconeix que “no es donen les condicions polítiques a França” perquè la fusió es faci amb èxit.

El Grup Fiat Chrysler va agrair al Grup Renault, i també a Nissan i Mitsubishi, el “compromís constructiu” que han demostrat durant el procés. Per últim, va afirmar que continuarà complint els seus compromisos a través de la implementació de la seva estratègia. La fusió implicava la creació del tercer grup automobilístic més gran del planeta, amb 8,7 milions de vendes conjuntes i una forta presència en mercats clau i també en tots els segments.

El govern francès va afirmar ahir que, si es va donar més temps per aprovar la fusió de Renault amb Fiat Chrysler Automòbils (FCA), era perquè abans volia obtenir “un suport explícit de Nissan” a l’operació.

En un comunicat, el ministre francès d’Economia i Finances, Bruno Le Maire, pren nota de la decisió de FCA de retirar la seva oferta per unir-se amb Renault, i insisteix que tot estava pendent d’una de les quatre condicions que havia fixat en l’acord.

Segons el Departament d’Economia i Finances, s’havia aconseguit un compromís sobre la preservació dels llocs de treball i de les implantacions industrials a França, sobre la governança del futur grup i sobre la seva participació en la iniciativa francoalemanya per a les bateries elèctriques.

El suport de Nissan

A més, va insistir que des que FCA va presentar la seva proposta de fusió, l’Estat francès –que és el primer accionista de Renault, amb un 15%– “l’havia acollit amb obertura i va treballar de manera constructiva amb el conjunt de les parts implicades”.

“Faltava per obtenir un suport explícit de Nissan” i per això l’Estat francès va voler que el consell d’administració de Renault es donés aquest dimarts un termini suplementari de cinc dies, segons la versió del govern.

Aquest termini, en la pràctica va fer perdre la paciència a FCA, que poc després va anunciar que retirava la seva proposta en considerar que no es donaven les condicions polítiques a França perquè l’operació se saldés amb èxit. Nissan, que des de fa una vintena d’anys està associat amb Renault en una aliança a la qual s’ha afegit Mitsubishi, havia donat una resposta molt freda a la iniciativa de FCE, en advertir que això modificaria completament la naturalesa d’aquesta aliança.

LA XIFRA

8,7
milions
de vendes conjuntes hauria suposat la fusió de Fiat Chrysler i el Grup Renault.
Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.