Educació

La UdG inicia una línia de marxandatge social fet amb roba reciclada

La formen un targeter, una polsera, una dessuadora, una caputxa, un estoig i una motxilla

Es fa amb la implicació de l’escola Qstura i Ecosol, de Càritas

La Universitat de Girona (UdG) traurà al setembre, coincidint amb el pròxim curs, una línia de productes de marxandatge amb la doble vessant de promocionar la institució i, a la vegada, implicar-se amb el compromís social, la sostenibilitat i la cooperació. Amb aquest objectiu, la UdG, segons va explicar el vicerector de comunicació, José Antonio Donaire, impulsa aquest projecte amb la col·laboració d’Ecosol, empresa d’inserció de Càritas, i l’escola de disseny, patronatge i confecció Qstura. Sempre, i segons Donaire, amb la idea de generar un marxandatge “d’alt valor afegit”. Donaire va remarcar la rellevància que el marxandatge serà propi, molt allunyat del de sèrie.

La col·lecció

Els elements de la col·lecció, ara mateix formats per estoigs, dessuadores, una caputxa –que es pot afegir a la dessuadora– bosses i targeters–, seran dissenyats per Qstura i confeccionats per Ecosol, empresa del tercer sector que ofereix formació i sortides laborals a persones en situació de vulnerabilitat social i laboral. A tots hi predomina el color corporatiu de la UdG, el blau, i les peces tindran retalls de roba reciclada. Per recollir-la, durant aquest mes de maig hi haurà diferents contenidors de cartró repartits a les diferents facultats, on els estudiants i els membres de la comunitat universitària podran dipositar aquelles peces que ja no es posin. “Volem oferir un disseny singular i associar la marca UdG amb els valors d’equitat i justícia social”, destaca Donaire.

Sílvia Castelló, directora de Qstura, va remarcar la implicació dels estudiants de l’escola per crear els productes i la infinitat d’idees que van sorgir. Per la seva part, Anna Güell, gerent d’Ecosol, l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona, va destacar que, de mitjana, cada persona llença uns 12 quilos de roba a l’any. D’aquests, cap a un 20% es destina a la venda de segona mà i la resta s’exporta o es porta a trinxar per tornar a entrar en el circuit de la indústria. La nova línia de marxandatge estarà disponible al setembre i els preus s’adequaran a la capacitat econòmica dels estudiants.

LA FRASE

Volem oferir un disseny singular i associar la marca UdG amb els valors de justícia social
José Antonio Donaire
vicerector de comunicació de la universitat de girona

LA XIFRA

12
quilos
de roba és la mitjana que llença una persona a l’any i, d’aquests, un 20% van per a peces de segona mà.
Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.