Els VTC podrien acceptar la precontractació de 15 minuts
La delegació que s’ha reunit amb el conseller Calvet assegura que Territori els ha traslladat que “no hi ha motivació” per espaiar-ho fins a l’hora
La Generalitat té previst aprovar dimarts el decret que regularà els serveis dels VTC
Els treballadors dels VTC estarien disposats a acceptar els 15 minuts de precontractació que preveu el decret de la Generalitat, que aprovarà aquest dimarts el Govern.
Aquest dilluns al migdia, una representació de tres treballadors, entre les quals hi havia la conductora María José Delgado, s’ha reunit amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.
Segons Delgado, el conseller els ha refermat la intenció d’incloure el marge d’un quart d’hora de precontractació als seus serveis i els ha traslladat que hi ha un projecte de llei en marxa que tindrà en compte les reivindicacions tant del sector dels VTC com dels taxistes. Pel que fa a l’hora de marge quedaria en mans de l’Ajuntament però segons Delgado els han comentat que “no hi ha motivació”.
El Govern català té previst aprovar demà el decret que obliga a precontractar el servei d’un vehicle de lloguer amb conductor (VTC) amb una antelació mínima de 15 minuts, i que habilitarà l’àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i els ens locals per ampliar aquesta forquilla de temps.
Els taxistes de Barcelona van acordar la matinada del passat 24 de gener posar fi a la vaga a canvi que l’AMB, amb l’aval del Govern, imposés a les empreses VTC un termini mínim d’una hora de precontractació.
Fonts del Govern han aclarit a Efe que el decret que demà s’aprovarà no esmentarà el termini d’una hora de precontractació promès per l’AMB, sinó que fixarà la forquilla de 15 minuts anunciada des d’un primer moment.
Això no obstant, el decret habilitarà l’AMB per imposar un marge extra de temps d’acord a les seves competències específiques.
El Govern estudia incloure en el decret la modificació de la llei catalana de regulació del transport de viatgers per carretera mitjançant vehicles de motor, que data del 1987, per deixar en mans d’ajuntaments i ens metropolitans l’ordenació i gestió de les diferents modalitats de serveis urbans de transport amb origen i destí dins del seu àmbit municipal. També es contempla la modificació de la llei catalana que va permetre restablir l’AMB el 2010 per deixar clar que depenen d’aquest ens l’ordenació i la intervenció administratives dels serveis de transport urbà de viatgers, sempre que tinguin origen i destí dins de l’àmbit metropolità, prestats ja sigui en taxi o en VTC.
D’aquesta forma, el Govern obre la porta a la possibilitat que els ens locals o l’AMB ampliïn el temps de precontractació d’un VTC més enllà d’aquests 15 minuts. Al mateix temps, el Govern es reservarà la possibilitat de regular mitjançant una llei catalana l’activitat de taxis i VTC.