Societat

Els treballadors del metro convoquen vaga durant el Mobile World Congress

El personal farà aturades de dues hores per torn els quatre dies de la fira de telefonia mòbil

Entre altres qüestions, la plantilla protesta per la gestió de TMB dels casos d’exposició a l’amiant

Els treballadors del metro de Barcelona han decidit aquest dijous en assemblea convocar quatre jornades d’aturades parcials del 25 al 28 de febrer, durant la celebració del Mobile World Congress (MWC) a la capital catalana.

Fonts sindicals han confirmat a l’ACN que la intenció dels treballadors és fer aturades de dues hores per torn els quatre dies de la fira, tot i que encara no està clar a quines hores concretes es veurà més afectat el servei.

En un primer moment, el comitè d’empresa havia proposat aturades durant quatre dilluns, els tres últims de febrer i el primer de març, però finalment s’ha optat per centrar la protesta en ple congrés dels mòbils.

La plantilla del metro ha votat en assemblea a favor de la vaga l’endemà que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) assegurés que “no hi ha raons objectives” per convocar mobilitzacions. Entre d’altres raons, les aturades s’han convocat per la inquietud de la plantilla per com està gestionant l’empresa tot el relatiu als casos detectats d’empleats afectats pel contacte amb l’amiant al seu lloc de treball.

TMB veu injustificada l’aturada

TMB ha reiterat aquest dijous que no hi ha “motius laborals” per a la vaga anunciada pels sindicats al Metro al febrer, coincidint amb l’MWC.

L’empresa considera “del tot contrari a l’interès públic” i al dret a la mobilitat dels ciutadans l’aturada i acusa els sindicats de plantejar una vaga “de baix cost”, és a dir, amb el “màxim perjudici” per al servei però el “mínim descompte salarial”. A més, recorda que el conveni col·lectiu de Metro té vigència fins a finals del 2019 i que s’aplica “de manera constructiva i favorable a la plantilla”.

Sobre la presència d’amiant a alguns dels equipaments del metro, TMB assegura que està desenvolupant el pla de gestió d’aquest material “amb el màxim rigor i en diàleg permanent amb els afectats i amb tota la plantilla”, seguint “tots els protocols” de salut i en contacte amb l’Agència de Salut Pública.

A més, considera que l’automatització del metro “tampoc pot ser un pretext” perquè no vol dir “en cap cas” reduir personal ni disminuir la plantilla, sinó “aprofitar” l’evolució tecnològica per donar “més contingut” als llocs de treball i millorar el servei.

En aquest sentit, explica que l’obertura i tancament d’estacions en remot existeix des del 2009 en “desenes” d’estacions i que, “lluny de reduir-se”, la plantilla ha augmentat en 237 persones els últims anys.

Pel que fa a acomiadaments, la companyia afirma que no n’hi ha hagut més enllà dels que es van dictar el novembre del 2016 “per motius disciplinaris”, perquè un grup de treballadors “expedien denuncies falses per quedar-se els diners de les multes”.

La direcció de TMB emplaça els sindicats a mantenir els fòrums de diàleg “existents” per buscar les “millors solucions” als reptes de la xarxa de metro com a “columna vertebral” de la mobilitat metropolitana.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.