Societat

Reus també vol ser quarta pista del Prat

La ciutat i la Generalitat reclamen que l’aeroport tarragoní tingui també connexió ràpida amb el TAV

L’aeroport de Reus és el tercer en nombre de passatgers a Catalunya però en un futur no vol passar a ser una instal·lació de quarta categoria ni acabar marginat en els plans d’expansió del sistema aeroportuari català dissenyats per l’ens estatal AENA. La decisió de l’Estat d’apostar per l’aeroport de Girona com a futura quarta pista de l’aeroport del Prat, construint una estació d’alta velocitat a les proximitats de la terminal de Vilobí d’Onyar per una connexió ràpida amb Barcelona, en detriment de l’opció de Reus, ha posat en alerta les administracions tarragonines.

Aquest malestar va quedar palès en la reunió de la Taula Estratègica de l’Aeroport de Reus, ahir, d’on en va sortir l’acord unànime d’exigir a l’Estat la connexió d’alta velocitat, tal com ja estava previst en el projecte inicial del corredor mediterrani. El secretari d’Infraestrucutures i Mobilitat, Isidre Gavín, va advertir que en una futura negociació amb el Ministeri de Foment se serà “extremament contundent” en aquesta reivindicació, “que té l’aval de tot el territori”.

Molt lluny dels 47 milions de passatgers que va tenir el Prat l’any passat, l’aeroport de Reus va tancar el 2017 amb 1.022.964 passatgers, per darrere de Girona, que va arribar gairebé a dos milions. Reus fa tres anys que creix, aquest any tancarà amb un lleu increment i les previsions per a l’any vinent és que es mantingui la tendència a l’alça.

L’augment del volum de passatgers s’ha produït per l’arribada de vols xàrter i Port Aventura continua com a principal reclam per als turistes que trien aquest aeroport com a destinació.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.