Foment fixa el 2021 per a l’arribada del tren a la T1 del Prat
Per primer cop es posa data a l’acabament de l’obra de la nova línia
Queden encara 300 metres de túnel
El projecte per electrificar i posar a punt el futur enllaç ferroviari entre el centre de Barcelona i les terminals 1 i 2 de l’aeroport del Prat es troba en plena fase de redacció i l’empresa Adif té previst adjudicar la construcció de les obres l’estiu de l’any vinent, amb un temps de realització d’un any a un any i mig. La presidenta d’Adif, Isabel Pardo, va detallar ahir per primer cop el calendari d’acabament d’aquesta infraestructura, que, si es compleixen tots els terminis, entrarà en funcionament el 2021.
Pardo va acompanyar el ministre de Foment, José Luis Ábalos, en una visita que tots dos van fer a les obres de construcció del túnel per on hauran de circular els trens, per sota de les terminals i les pistes de l’aeroport, que aquest mes de novembre han tingut un impuls important, ja que ha culminat el procés de perforació per sota de la pista principal, una circumstància que havia obligat a tancar-la temporalment al trànsit.
El projecte per fer arribar el tren a la T1 està dividit en dues fases i tindrà un pressupost total que superarà els 400 milions d’euros. Per culminar la perforació del túnel encara queden uns 300 metres i quan estigui acabat del tot tindrà una longitud de 3.400 metres. Quan el tren estigui en marxa es calcula que transportarà entre 7 i 9 milions de passatgers anuals, que podran arribar al centre de Barcelona des de l’aeroport en un trajecte que durarà només 19 minuts.
L’aeroport
El ministre va aprofitar la visita a l’aeroport per comprometre’s amb els plans d’expansió que ja havia anunciat el seu antecessor en el càrrec, el popular Íñigo de la Serna. En aquest sentit, va assegurar que es tirarà endavant la terminal satèl·lit, que estarà situada entre pistes, i que s’impulsarà la conversió de l’aeroport de Girona en la quarta pista de l’aeroport del Prat. Aquesta circumstància obligarà a una connexió ràpida amb tren i a la construcció d’una estació a la línia del TAV, a tocar de l’aeroport de Vilobí.
Ábalos va subratllar la capacitat de creixement de l’aeroport i va reconèixer que aquest any el Prat ha tingut massa problemes de retards i cancel·lacions, i es va comprometre a “posar tots els mitjans per evitar que aquestes situacions es repeteixin”.