Sense rastre de vida dels 188 ocupants de l’avió estavellat a Indonèsia
L’aparell havia patit una avaria la nit anterior, però va ser reparat i un enginyer certificat va donar-li el vistiplau per tornar a volar
Les autoritats indonèsies busquen amb escassa esperança possibles supervivents de l’avió Boeing 737 de la companyia nacional de baix cost Lion Air que es va estavellar avui amb 188 persones a bord en el mar de Java. “Fins al moment no hem trobat a supervivents”, ha dit a Efe aquest dilluns per telèfon el director d’Operacions de l’agència indonèsia de cerca i rescat (Basarnas), Agus Hariono. Hariono ha explicat que s’han trobat parts dels cossos d’algunes de les persones que viatjaven a bord de l’aeronau.
No obstant això, la majoria del fuselatge de l’avió encara no ha estat trobat i tan sols nou cadàvers han estat retirats de l’aigua, segons Bambang. El militar va indicar que els cossos de les víctimes podrien estar atrapats en la cabina de l’avió.
Uns 160 efectius de salvament, que han acudit des de les províncies de Jakarta, Lampung i Bandung en diversos vaixells i helicòpters, busquen a les víctimes de l’accident i les caixes negres de l’avió amb bussos i vehicles submarins per control remot a entre 35 i 60 metres de profunditat.
Familiars dels ocupants de l’avió esperen notícies a l’aeroport internacional de la capital Jakarta, separats per un cordó de seguretat dels curiosos i la premsa.
Abans d’estavellar-se, el pilot va sol·licitar el retorn a l’aeròdrom de la capital indonèsia però no va arribar a enviar cap senyal d’emergència, van indicar les autoritats, que encara esperen la informació de les caixes negres. Entre els dos pilots sumaven prop d’11.000 hores de vol i l’avió era relativament nou, ja que va entrar en funcionament l’agost passat i comptava amb unes 800 hores de servei. El director executiu de Lion Air, Edward Sirait, va revelar en roda de premsa que l’aparell va presentar problemes tècnics després d’un vol anterior la nit del diumenge que van ser solucionats i l’avió va ser aprovat per volar “per un enginyer certificat”. El juny de 2016, la Unió Europea va retirar a la companyia indonèsia de la seva llista negra de seguretat aèria.