Sindicats i Ryanair no arriben a cap acord sobre els serveis mínims de la vaga del 28 de setembre
La direcció reclama que siguin del 100% i USO i SITCPLA demanen a Foment que “respecti” el dret a l’aturada
Els sindicats i la direcció de Ryanair no s’han posat d’acord sobre els serveis mínims que caldrà oferir durant la vaga del 28 de setembre i haurà de ser el Ministeri de Foment qui els determini.
Segons els representants dels treballadors, la direcció de la companyia aèria “pretén imposar” uns serveis mínims del 100% malgrat que en l’última vaga “amb prou feines van garantir un de cada quatre vols insulars”. Els sindicats USO i SITCPLA confien, en aquest sentit, que el Ministeri de Foment “respecti” el dret a la vaga dels treballadors, i subratllen que, en tot cas, respectaran a bord els serveis a persones amb necessitats especials.
El responsable de Vol d’USO Sector Aeri, Ernesto Iglesias, ha recordat a Foment, després de la reunió fallida amb la direcció de Ryanair, que els treballadors amb base a Espanya “són l’única de les dues parts que ha demostrat que es vol cenyir a la legislació espanyola”.
També ha incidit en el fet que Ryanair va “vulnerar” els serveis mínims de l’última vaga perquè va cancel·lar “de manera unilateral” centenars de vols. És una demostració, a parer dels sindicats, que en realitat aquests vols no eren “necessaris”.
La proposta de serveis mínims dels sindicats és operar el 24% dels vols peninsulars amb alternativa per terra inferior a cinc hores; el 24,5% dels vols península-illes; el 100% dels serveis insulars, i cap vol internacional.