Societat

El lloguer públic de bicis s’estén fora de Barcelona

Una dotzena de municipis implantaran el 2019 un ‘Bicing’ elèctric propi

No serà compatible amb el de la capital

Després d’algun intent anterior no reeixit, i esperonada per l’èxit inqüestionable que ha assolit el Bicing, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha decidit exportar aquest model de servei públic de lloguer de bicicletes compartides, més enllà dels murs i confins de la capital catalana. A partir del primer trimestre del 2019, una dotzena de municipis de l’entorn de l’urbs (Castelldefels, Cornellà, Esplugues, Gavà, l’Hospitalet, el Prat, Sant Boi, Sant Cugat, Sant Feliu, Sant Joan Despí, San Just Desvern i Viladecans) estrenaran l’E-Bicibox, un sistema estructurat, inicialment, a partir d’una flota de 300 velocípedes de propulsió elèctrica, però que aspira a agafar més múscul i implantació geogràfica en funció de la demanda que assoleixi. D’entrada, però, el servei ja neix amb un condicionant important com és que serà del tot incompatible amb el Bicing, que té la seva pròpia dinàmica operativa plasmada en una contracta acabada de renovar. A la pràctica, això farà que no sigui, doncs, una alternativa vàlida per enfortir la connectivitat entre Barcelona ciutat i la seva corona. Els desplaçaments interns entre aquestes poblacions, per contra, seran el seu gran propòsit.

La dinàmica de funcionament de l’E-Bicibox serà molt similar, per no dir calcada, a la del seu cosí germà de la capital. L’usuari s’haurà de donar d’alta, via web, i pagar un abonament anual de 30 euros. A canvi rebrà la targeta que li permetrà retirar la bicicleta dels 45 mòduls tancats, amb 14 places d’aparcament cadascun, que es distribuiran entre diferents punts dels 12 municipis adherits a la iniciativa. Aquestes estacions, també seran el punt per retornar els velocípedes. La primera mitja hora de pedaleig serà gratuïta i, passada aquesta franja, caldrà pagar un recàrrec d’entre 50 cèntims i tres euros cada hora. El servei estarà operatiu entre les 7 del matí i les 12 de la nit, tots els dies de l’any.

Tot aquest engranatge tindrà un cost anual de 600.000 euros, que, segons el vicepresident de l’AMB, Antoni Poveda, serà costejat per la mateixa institució i amb les aportacions dels ajuntaments participants en el projecte. També va detallar que la compra de cadascuna de les bicicletes ha representat una inversió de prop de 1.100 euros. De disseny robust i colorista, cadascuna té un canvi de marxes de tres velocitats i estan dotades d’un motor de 250 W. També tenen un localitzador GPS per conèixer la seva posició en cas, per exemple, de robatori.

LA XIFRA

300
bicicletes
repartides en 45 mòduls d’aparcament formaran la flota inicial del nou servei de lloguer compartit.

Fracassa la mediació en el metro

Les aturades parcials previstes en el servei de metro entre els dies 21 i 24 d’aquest mes, coincidint amb les Festes de la Mercè, en principi es mantenen, després que ahir acabés sense acord la reunió de mediació entre representants de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i els sindicats convocants. Representants dels treballadors van explicar, a la sortida, que l’empresa no va mostrar “voluntat negociadora” davant d’alguns incompliments del conveni i d’altres acords assolits amb la plantilla, i que serien l’arrel del conflicte. Demà està previst que se celebri una nova mediació i, paral·lelament, els sindicats faran una assemblea dijous, en què es votarà la proposta de vaga.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.