Societat

Les companyies aèries europees faran exàmens psicològics als nous pilots

L’Agència Europea de Seguretat Aèria publica noves normes de seguretat arran de l’accident del vol 9252 de Germanwings

La nova regulació incorpora un programa de suport a la salut mental dels tripulants

Les companyies aèries europees faran exàmens psicològics als nous pilots abans que comencin a pilotar els seus avions. Aquesta és una de les noves normes de seguretat publicades aquest dimecres per la Unió Europea per a un “millor suport” a la salut mental de la tripulació arran del sinistre del vol 9525 de Germanwings, que es va estavellar als Alps el 2015.

Segons un breu comunicat de premsa de l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA), la nova regulació preveu també un programa de suport per als pilots que els ajudarà en “el reconeixement, l’enfrontament i la superació de problemes que puguin afectar negativament la seva capacitat per exercir amb seguretat els privilegis de la seva llicència”.

Per altra banda, i com a barrera “addicional” de seguretat, s’han afegit proves d’alcohol a pilots i tripulants de cabina per a totes les aerolínies europees i estrangeres que volen als territoris de la Unió Europea. Així, les pràctiques ja establertes en alguns estats membres s’estendran a tota la UE en els pròxims dos anys.

El director executiu d’EASA, Patrick Ky, ha explicat que les noves normes europees recullen les propostes de l’agència arran de l’accident de Germanwings i després de consultar l’àmplia comunitat del món de l’aviació. “Amb aquestes regles, Europa introdueix les eines adequades per protegir la salut mental de la tripulació de cabina”, ha dit.

Ky ha assegurat que durant el període de transició de dos anys per implementar les noves normes EASA oferirà suport als actors europeus i internacionals implicats.

El 2016 un informe de l’Oficina d’Investigacions i Anàlisis per a la Seguretat de l’Aviació Civil a França (BEA) va concloure que el copilot de Germanwings, Andreas Lubitz, va estavellar voluntàriament el vol 9525 al març de 2015. L’incident va provocar la mort de les 149 persones a bord.

Lubitz, de 28 anys, tenia la voluntat de destruir l’avió i va aprofitar un moment en què es va quedar sol a la cabina, va bloquejar-hi l’accés perquè ningú més pogués entrar per aturar-lo i va fer que la nau comencés a perdre altitud fins a estavellar l’avió. Es dóna la circumstància que Lubitz estava de baixa i en tractament psicològic, però ho va amagar a l’empresa.

La BEA va recomanar també que es pugui trencar el secret mèdic en casos de pilots amb problemes psicològics.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.