Política

Pocs serveis el segon dia de vaga de trens a França

Els problemes de transport van afectar, igual que dimarts, milions de persones

França va viure ahir la segona jornada consecutiva de vaga als ferrocarrils, de nou amb molt pocs trens en servei i els consegüents problemes de transport per a milions de persones que posen més pressió a l’estira-i-arronsa entre els sindicats convocants i el govern d’Emmanuel Macron. La Societat Nacional de Ferrocarrils (SNCF) va programar per ahir uns serveis gairebé idèntics als del dia anterior, amb un petit augment en el nombre de trens d’alta velocitat, ja que de mitjana circulaven un cada set en lloc d’un de cada vuit combois. Per la resta, es va mantenir la mateixa proporció, és a dir un de cada vuit en els altres trens de llarg recorregut, un de cada cinc dels regionals i rodalies i les tres quartes parts dels internacionals.

La ministra de Transports francesa, Elisabeth Borne, va afirmar que el trànsit de ferrocarrils es recuperaria avui, després d’admetre una gran afectació en les dues primeres jornades. Borne es va queixar que aquesta vaga es produeixi malgrat que s’està concertant amb els sindicats la reforma del ferrocarril i les concessions que ha fet el govern en l’obertura de la competència de les línies regionals i de rodalies.

La intersindical que integren les quatre centrals de la Societat Nacional de Ferrocarrils no ha convocat en conjunt vaga per avui, però un d’aquests sindicats, Sud Rail, sí que ha previst continuar amb la protesta amb caràcter indefinit, de manera que avui es tornaran a suprimir trens.

Segons les previsions anunciades en un comunicat per la SNCF, avui circularan gairebé amb normalitat els trens d’alta velocitat, tres de cada cinc de la resta de combois de llarg recorregut i les tres quartes parts dels regionals i dels de rodalies.

Segons l’empresa, un 29,7% del personal va fer vaga ahir, menys que el 33,9% de dimarts, però entre el col·lectiu de treballadors imprescindibles perquè els trens circulin, els percentatges van ser molt superiors: un 74% dels conductors van participar en la protesta, així com un 77% dels revisors i un 46% dels encarregats del control del trànsit. La intersindical de la SNCF ha previst dos dies d’aturada de cada cinc fins a finals de juny. Els pròxims són el 8 i el 9 d’abril.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.