Alerten d’un altre retard en les obres del quart cinturó
Els ajuntaments de Terrassa, Viladecavalls, Abrera i Olesa, Cecot i la Cambra de Comerç desconfien de la promesa del ministre en veure els treballs aturats
Li reclamen una reunió amb urgència
Els ajuntaments de Terrassa, Viladecavalls, Olesa de Montserrat i Abrera desconfien que les obres del quart cinturó estiguin enllestides l’octubre de l’any vinent, tal com va assegurar el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en una visita d’obres del juny passat. Després que el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, prometés una pluja de milions per a Catalunya ara fa un any, De la Serna es va passejar per diferents obres aturades del país tot assegurant que es desencallarien. El ministre va prometre que les obres dels accessos viaris a la futura estació d’alta velocitat de la Sagrera, a Barcelona, s’iniciarien aquest mes de març , cosa que no ha passat, o que els treballs per connectar els dos trams ja acabats dels quart cinturó, els d’Abrera i Terrassa, que no duen enlloc, s’acabarien l’octubre del 2019 . El fet que fa temps que a la zona no es veu ni una màquina ha posat en alerta els municipis del Vallès Occidental i el Baix Llobregat, els quals, amb el suport de la Cecot i la Cambra de Comerç de Terrassa, han reclamat una reunió urgent al ministre de Foment.
En una nota conjunta dels quatre ajuntaments i les dues institucions econòmiques s’assegura que “des del punt de vista tècnic” es veu viable poder executar les obres pendents en els 19 mesos que queden però també es recorda que la modificació de l’enllaç del quart cinturó amb l’AP-7 i l’A-2 a Abrera està aturada des del 2016 o que encara no hi ha pressupost per a aquest 2018.
Nyap des del principi
El traçat definitiu del tram de l’autovia entre Abrera i Terrassa es va aprovar l’any 2001, ara fa 18 anys. Davant la suma de retards, finalment el ministeri va decidir dividir aquest tram en tres i dos d’aquests, els dos de les puntes, l’Abrera-Olesa i el Viladecavalls-Terrassa, es van inaugurar l’any 2010. Faltava, doncs, connectar-los. I no només això, un error en el projecte tècnic va fer que els enllaços del tram de Terrassa amb l’autopista C-16 i l’autovia C-58 no es projectessin, cosa que ha convertit aquesta part del quart cinturó en un cul-de-sac.
Els ajuntaments afectats reclamen que es constitueixi una comissió de seguiment de les obres i recorden a Foment que consideren cabdal la continuïtat de l’autovia almenys fins a Sabadell i una millor solució de l’enllaç entre el quart cinturó i la carretera C-55 i l’A-2 a Abrera.