Identificats onze revolts tràgics per a les motos
Una de cada tres víctimes mortals a la carretera conduïa una motocicleta
Són revolts de radi obert, aparentment sense cap perill per a la seguretat viària, però en onze d’aquests punts de la xarxa catalana s’han produït aquest any accidents mortals de motoristes que els experts atribueixen a una falta de perícia dels conductors de vehicles de dues rodes. Aquesta és una de les conclusions de l’estudi detallat que el Servei Català de Trànsit ha fet dels 28 accidents mortals de moto que s’han produït a Catalunya des de principis d’any, amb un balanç de 29 morts, un increment significatiu en relació amb el 2016, quan arribats a aquest punt de l’any hi havia 15 motoristes morts.
De l’estudi de les dades, la responsable del servei, Eugènia Domènech, va assegurar ahir que se’n desprèn que, en una part important del col·lectiu de motoristes, hi ha “una falta de tècnica en la frenada o en la manera de traçar la trajectòria” i va reivindicar la necessitat de millorar-ho a través de la formació. Domènech també va explicar que, d’acord amb Territori, es procedirà a una millor senyalització d’aquests revolts. Una altra dada que ha sorprès els experts de trànsit és el fet que en deu dels accidents estudiats els motoristes estaven sols i en el sinistre no va intervenir cap altre vehicle.
En l’increment de la mortalitat entre motoristes, hi intervé també el fet que la mobilitat ha crescut aquest any un 4%, fins a un 5% els dies de festa, i que aquest any s’han registrat menys dies de pluja i, per tant, més sortides de motoristes.
Aposten per endurir l’accés al nou carnet
“Una cosa és treure’s el carnet de conduir i una altra és tenir capacitat per conduir una motocicleta.” La frase, pronunciada ahir pel nou conseller d’Interior, Joaquim Forn, resumeix les intencions de l’administració catalana, que participa en el projecte per repensar la nova llei de seguretat viària, juntament amb els responsables de trànsit de l’Estat i del País Basc. La proposta implicaria fer obligatori el pas del futur motorista per l’autoescola durant el procés de formació per treballar la tècnica de la conducció. Amb el sistema actual d’exàmens, els aspirants poden acudir per lliure a la convocatòria sense haver passat cap procés d’aprenentatge integral.