aeroports
caos al Prat
Fracassa el primer intent de pacificar el Prat
Els treballadors de seguretat de l’aeroport volen que Aena s’impliqui en el conflicte per desconvocar la vaga
El primer intent per pacificar la T1 de l’aeroport del Prat i posar fi a les cues i les esperes interminables dels controls de seguretat va acabar ahir en fracàs al Departament de Treball. La reunió entre els treballadors i els representants de l’empresa Eulen, amb la mediació de l’administració, va acabar sense cap mena d’acord, ja que els integrants del comitè de vaga exigien la presència d’Aena en les negociacions.
Amb aquest panorama, les dues parts es van aixecar ahir de la taula de negociació sense que els treballadors volguessin entrar a valorar la posició de l’empresa. No serà fins divendres que es veurà si Aena acudeix a la cita, ja que per aquest dia s’ha convocat una nova reunió negociadora.
Mentre les posicions de treballadors i empresa continuen apartades, ahir a l’aeroport del Prat es van repetir les llargues cues, els nervis dels passatgers i, en alguns casos, la pèrdua de l’avió. Segons van informar fonts d’Aena, els principals problemes es van viure a primeríssima hora del matí, amb esperes que van fluctuar entre els 45 i els 50 minuts, més temps d’espera que el que es va viure dilluns, quan Aena va assegurar que les cues s’havien allargat com a màxim 40 minuts.
Els treballadors van desmentir ahir que hagin començat una vaga de zel i una de les portaveus, Purificación Infante, va assegurar que el problema ve per la falta de personal. “Si l’empresa no contracta més gent, no hi ha més remei que fer cua”, va sentenciar. “Nosaltres treballem com ho hauríem de fer sempre, sense presses ni pressions. El problema el té l’empresa, que si es formen cues la sancionen.”
L’empresa de treball temporal Eulen va desbancar Prosgur i va guanyar el concurs per gestionar els controls de seguretat del Prat l’estiu passat. Des d’aleshores, els treballadors denuncien que hi han perdut pel que fa a la qüestió del sou i que la política de personal els obliga a fer hores extres per cobrir el servei. “S’arriben a fer jornades de setze hores”, denuncia Infante.
LA DATA
La CGT convoca una jornada de vaga a Renfe, divendres
L’estiu al món dels serveis públics que es dediquen al transport de passatgers va agafant temperatura. Per si no n’hi hagués prou amb la cadena de vagues al metro de Barcelona, la protesta del sector del taxi i els problemes a l’aeroport, el sindicat CGT ha convocat per divendres una jornada de vaga al servei de Renfe i l’empresa Adif. Es tracta d’una protesta que, en condicions normals, hauria de tenir poca repercussió entre els treballadors, perquè una part de la plantilla està de vacances i a més s’hauran de complir els serveis mínims dictats ahir per la Generalitat. El sindicat CGT explica que les reivindicacions que fan no són noves i que “no han trobat resposta a les diverses direccions de Renfe i Adif”. La CGT denuncia, fonamentalment, “la falta endèmica de personal a Catalunya”, que repercuteix en la prestació d’un servei deficient, així com la falta d’inversió en infraestructures. També es demana aturar les “continuades externalitzacions de les càrregues de treball” i recuperar el poder adquisitiu que s’ha perdut durant els anys de la crisi.