societat
Trànsit aposta per “víctimes zero” en la nova campanya
El Servei Català de Trànsit va iniciar ahir l’ofensiva d’estiu per combatre l’accidentalitat a la carretera en l’època de l’any que hi ha més desplaçaments, amb la presentació d’una nova campanya de publicitat amb un lema prou evocador: Tots tenim família. A la carretera, víctimes 0. La campanya es difondrà per premsa, ràdio, televisió, cinema i internet i es basa en el principi ètic de la “visió zero”, en què es planteja que ningú no hauria de morir ni resultar ferit per un accident de trànsit. “L’únic nombre acceptable de morts o ferits greus a la carretera és zero”, es deia ahir en una nota de premsa difosa per Trànsit. La “visió zero” és un principi nascut a Suècia i que es fonamenta en la idea que ha de deixar de considerar-se com un fet inevitable les estadístiques de morts a la carretera. Les polítiques de seguretat viària s’han marcat, de moment, l’objectiu d’arribar al 2020 amb una reducció del 50% de les morts en relació amb l’any 2010, quan hi va haver 246 víctimes, circumstància a la qual ja s’ha arribat fa temps, ja que l’any passat van morir 81 persones en accidents. De moment, aquest 2017 el balanç de la sinistralitat és de 71 víctimes mortals en el conjunt de carreteres i autopistes.