Política

Foment no pensa aplicar l’eurovinyeta

De la Serna diu que s’hauria de fer arreu i suposa pagar per tots els recorreguts

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, descarta aplicar l’eurovinyeta per substituir els peatges de les autopistes tal com defensa fa temps el govern català i repetidament el conseller de Territori, Josep Rull, els darrers mesos. No és que l’executiu de Rajoy canviï de posició, perquè l’exministra de Foment i actual presidenta del Congrés, Ana Pastor, ja ho va descartar quan el govern català ho va proposar en ocasions anteriors.

De la Serna rebutja el sistema de la vinyeta que haurien de pagar a Catalunya tots els vehicles des d’un mínim fins a un màxim segons les variants d’ús de la xarxa viària, un model que permetria eliminar els peatges.

Pel ministre, el sistema conegut a Europa com a eurovinyeta suposaria “pagar per tots els llocs que un recorre” com una tarifa plana per utilitzar la xarxa viària. Però, a més, el ministre recorre al greuge comparatiu entre comunitats afirmant que “és difícil explicar a una persona de Burgos que, quan travessa una comunitat autònoma, hagi de pagar una vinyeta i, quan una persona en surt, no hagi de pagar res” en la comunitat veïna. Per això, De la Serna defensa que, en cas que s’arribés a aplicar, hauria de ser a tota la xarxa viària de l’Estat espanyol: “O s’aplica al conjunt del territori, o no s’aplica.” El ministre explica que la Comissió Europea preveu un mòdul específic sobre sistemes de pagament i eurovinyeta que cobraria el trajecte recorregut, però “sempre amb caràcter voluntari”.

Rull lamenta la “improvisació” al corredor

El conseller de Territori, Josep Rull, lamentava ahir, per la seva banda, el que considera “improvisació” del govern espanyol als trams del corredor mediterrani entre Vandellòs i Tarragona. El conseller recorda que s’havia anunciat que s’instal·laria l’ample internacional en una sola via amb tercer rail en el primer d’aquests traçats i, després de les queixes de la Generalitat, s’ha ampliat a dues vies amb travesses polivalents: “Demanem solvència i fases ben plantejades, ja que al voltant del corredor mediterrani hi ha molta capacitat d’inversió.” Rull ho afirma arran de l’anunci del secretari d’estat d’Infraestructures, Julio Gómez Pomar, que el corredor s’acabarà el 2019.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.