Societat

Transports

Ni tan car, ni tan barat

Un informe comparatiu situa Barcelona com una de les ciutats d'Europa on el transport és més barat sempre que es faci amb la T-10

El bitllet senzill, de 2 euros i 15 cèntims, només suposa un 4% dels viatges a la primera corona

Viatjar amb el sistema de transport públic de l'àrea de Barcelona fent ús de la targeta multiviatge T-10 és més barat que en qualsevol de les grans capitals europees. Així ho estableix un estudi sobre el preu de la mobilitat que ha comparat la situació a Barcelona, Madrid, Lisboa, Brussel·les, París, Londres, Roma, Amsterdam i Berlín. En valors absoluts, el preu unitari d'1 euro per un viatge amb la T-10, a la primera corona de Barcelona, és el més econòmic –en termes absoluts–, davant de l'opció de Madrid, 1,22 euros, i Lisboa, 1,25. Quan en la comparativa s'hi introdueix l'element del cost de la vida entre Barcelona i Madrid, s'estableix una relació d'1 a 3, en el sentit que per cada euro gastat per l'usuari del transport públic de la capital catalana, a Madrid se'n gastaria 3.

En fer la valoració de l'estudi, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va ressaltar que en la comparació Barcelona surt més afavorida en el capítol de títols multiviatge i títols de viatge amb finalitat social –famílies nombroses, etcètera–, però va reconèixer que encara hi ha terreny per córrer en les tarifes especials per a joves. En aquest sentit, va admetre que hi ha un segment d'edat que encara queda descobert, entre els 16 i 25 anys.

L'apartat en què Barcelona surt mal parada és el del bitllet senzill, de 2,15 euros, molt més car que els 1,40 euros de Lisboa i els 2 euros de Madrid, però més econòmic que els 3,25 o 5,49 de Londres, en funció de si es fan 5 parades o més de 10. En el capítol de l'abonament mensual, Barcelona queda en segon lloc, amb 42,50 euros, i només la guanya Roma, amb un abonament de 35 euros al mes.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.