transports
vaga de treballadors d'ADIF
Els treballadors d'Adif faran vaga pel pont
Les aturades es faran els dies 5, 7 i 9 de desembre a totes les estacions
Els treballadors d'Adif de la demarcació de Tarragona han convocat una vaga de 24 hores tres dies durant el pont de la Constitució i la Puríssima. La vaga començarà a les sis del matí dels dies 5, 7 i 9 de desembre i hi haurà una aturada en els serveis de taquilles, manteniment de infraestructures i serveis de logística a les estacions de tot el territori. Els sindicats fan una crida a la mobilització, tot i que l'empresa ha imposat uns serveis mínims de més del 60%. Aquestes noves aturades en els serveis d'Adif estan motivades per una reducció del personal del 23% durant els darrers nou anys, per la falta d'inversió en infraestructures i per l'externalització dels serveis propis de l'empresa i dels de manteniment preventiu i correctiu del corredor mediterrani.
Segons la UGT i la CGT, a la demarcació de Tarragona la situació que viuen els treballadors és “agònica”. Hèctor Sebastià, president del comitè d'empresa, va explicar que hi havia una partida de 4.000 milions d'euros, però només se'n van gastar el 10%. El sindicalista va assegurar que les infraestructures del territori es troben en una situació “lamentable” i que quan cal aconseguir qualsevol recanvi per una avaria hi ha “moltes dificultats”.
Els sindicats van voler deixar clar que continuaran la lluita, ja que, segons ells, les externalitzacions són una estratègia del govern espanyol per continuar amb el model de ferrocarril tradicional, perquè l'empresa privada pugui entrar en el sector. Sebastià va remarcar que els treballadors no poden ser “còmplices” d'això.
Europa escolta
Els representants sindicals d'Adif de Tarragona van denunciar dimarts passat davant l'Eurocambra el problema que viuen les comarques tarragonines. Els treballadors van rebre el suport dels eurodiputats catalans i de la Comissió Europea de Transport, que va comunicar-los que la versió que explica l'empresa és totalment diferent de la facilitada pels sindicats. La comissió també va anunciar que es destinarà una partida de 20 bilions per a infraestructures ferroviàries cofinançades amb els estats. Però aquest cop, investigaran “euro a euro” que les obres compleixin els objectius fixats, segons els sindicats.