Política

estat espanyol

El govern espanyol multa amb 179 milions cinc aerolínies de baix cost per pràctiques abusives

Ryanair assumeix el 60% de la sanció, que també afecta Vueling, Easyjet, Norwegian i Volotea

Sanció històrica a les aerolínies de baix cost. El ministre espanyol de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, ha penalitzat Ryanair, Vueling, Easyjet, Norwegian i Volotea amb multes que en total sumen 179 milions d’euros per “pràctiques abusives” cap als passatgers com ara el cobrament de suplements per l’equipatge de mà o per reservar seients contigus per acompanyar menors o persones dependents. També les penalitzen pel fet de no permetre el pagament en metàl·lic als aeroports, cobrar perquè imprimeixin el bitllet o la manca de claredat en els preus publicats.

En un comunicat publicat aquest divendres , el departament de Bustinduy destaca que és la primera multa qualificada de molt greu, després de la investigació engegada el 2023, i alerta les aerolínies que no poden continuar fent servir aquests mètodes.

Ryanair ha rebut la sanció més elevada amb 107.775.777 euros, seguida de Vueling amb 39.264.412; Easyjet amb 29.094.441; Norgewian amb 1.610.001 euros, i Volotea amb 1.189.000,99. El Ministeri espanyol de Consum precisa en la nota que a la firma irlandesa també se l’ha penalitzat per “cobrar una quantitat desproporcionada” per imprimir el bitllet a la terminal.

Resposta de les companyies

Les cinc aerolínies multades no canviaran, almenys de moment, la seva política. El president de l’Associació de Línies Aèries, Javier Gándara, quue ha informat que Ryanair, Easyjet, Vueling, Norwegian i Volotea presentaran un contenciós administratiu contra la multa i reclamaran mesures cautelars per permetre el pagament extra en l’equipatge de mà. En una roda de premsa, després de conèixer els 179 milions d’euros de sanció imposats pel govern espanyol, Gándara ha assegurat que si no es permeten les pràctiques penalitzades hi haurà un dany “irreparable” per al sector. Alhora, també ha advertit que tindrà impacte en el turisme i el trànsit aeri i provocarà que l’estat espanyol estigui en desavantatge comercial.

Gándara espera que s’acceptin les mesures cautelars fins que no hi hagi sentència ferma, perquè si no és així ha insistit en els efectes negatius. El president de l’organització ha recordat que actualment “50 milions de passatgers a l’any volen amb una tarifa més barata, perquè no paguen per maleta facturada” i a partir d’ara ho haurien de fer, convertint l’estat espanyol en “l’únic país” d’Europa en aplicar-se. En aquest sentit, el responsable de l’ALA ha apuntat que es podria generar “una disjuntiva” per “aplicar una política comercial depenent d’on es fes la compra dels vols”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.