Política

Illa i Ábalos defensen el triple control de seguretat als aeroports: “Per demà ja esperem 100 vols d’arribada”

El ministre de Transports: “No es tracta d’un pla improvisat, està molt treballat i consensuat”

El ministre de Transports i Mobilitat, José Luis Ábalos, i el ministre de Sanitat, Salvador Illa, han defensat aquest dissabte el triple control de seguretat als aeroports en les hores prèvies a l’arribada dels primers viatgers procedents dels països de l’espai Schengen.

“No es tracta d’un pla improvisat, està molt treballat i consensuat dins la Unió Europea”, ha assegurat Ábalos des de l’aeroport de Barajas. “Per demà ja esperem 100 vols d’arribada a tota la xarxa Aena”, ha continuat el ministre de Transports, que ha tornat a detallar els tres controls que hauran de passar els passatgers.

“Un serà de temperatura, l’altre serà una declaració responsable de salut i el tercer un filtre visual per part d’un metge”, ha enumerat Ábalos.

“Estem intentant que no es produeixi un col·lapse als aeroports per l’aplicació d’aquest triple tràmit. Tenim prevista l’ampliació i el reforç del personal”, ha manifestat el ministre de Transports i Mobilitat. “Si un d’aquests tres controls primaris dona negatiu, passem a un segon control a càrrec de Sanitat Exterior.

Comptem amb 600 efectius a tot el territori espanyol, que s’han vist reforçats amb 100 treballadors més que aniran augmentant a mesura que anem obrint més fronteres a partir de l’1 de juliol”, ha continuat el ministre de Sanitat.

“A nivell europeu s’està treballant per veure quins països poden viatjar a Espanya i la UE. És possible que la propera setmana ja podrem conèixer aquesta llista”, ha reflexionat en veu alta Illa.

Davant les crítiques provinents de la Comunitat de Madrid, Ábalos s’ha mostrat contundent i taxatiu. “Aquest és un protocol molt treballat i no improvisat amb la precipitació de 2 o 4 dies”, ha etzibat el ministre de Transports i Mobilitat, que ha assenyalat que s’ha reunit amb fins a quatre ministres de Transport de la Unió Europea -Alemanya, França, Itàlia i Països Baixos- per tal de pactar-lo i consensuar-lo.

“Les directrius aprovades no estan tancades i poden variar. En aquesta fase preliminar, Barajas s’ha ofert com a aeroport pilot d’aquesta experiència”, ha comentat Ábalos, que ha apuntat directament contra Ayuso i les seves crítiques per la reobertura “prematura” de l’espai aeri i reclamant més controls a Barajas.

“No es pot fer unilateralitat a l’espai Schengen. Madrid, ciutat oberta però segura, no pot anticipar un missatge que per Barajas pot venir el mal”, ha carregat el ministre de Transports i Mobilitat. “És molt contradictori apostar perquè Madrid recuperi l’activitat econòmica i no aportar cap solució.

Al final, sembla que la gent no vol assumir responsabilitats”, ha insistit en la seva crítica Ábalos. “Agraeixo la col·laboració i l’entrega. Necessitarem els esforços de la Comunitat de Madrid i per això els seus serveis de Salut hauran d’estar a l’alçada”, ha conclòs el ministre de Transports i Mobilitat.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.