Societat

El consum de cervesa cau un 40% tot i liderar vendes als supermercats

Un 67% de la seva ingesta i un 80% de la facturació es fan fora de casa

Tot i que des de finals del mes de març, la seva venda s’ha disparat a les botigues d’alimentació , amb augments de fins a un 70% respecte a l’any anterior, el consum global de cervesa ha caigut a l’Estat espanyol un 40% des de l’inici de la crisi, segons les dades de la patronal, Cervesers d’Espanya, en què hi ha, per exemple, les catalanes Damm, Garage Beer Co, Barcelona Beer Company, Ilda’s Tow Beer o Cervesa del Montseny. Aquesta caiguda és deguda al fet que un 67% del consum, i un 80% de la facturació, es dona fora de casa; és a dir, en bars, cafeteries, restaurants, hotels, etcètera, que, en el millor dels casos, van poder tornar a obrir aquest dilluns a les zones que han passat a la fase 1 de la desescalada després d’haver tancat la segona setmana de març. Aquesta caiguda d’un 40% arriba a un 75% en el cas d’alguna cervesa artesana que té molt més reduït el canal de venda als supermercats.

El consum de cervesa suposa un 25% de la facturació dels bars, una xifra que arriba fins a un 40% en el cas de petites empreses de restauració de menys de 10 empleats. De fet, el sector cerveser espanyol ha superat en els últims anys els 15.500 milions d’euros de facturació i ha generat més de 344.000 llocs de treball, un 90% en hostaleria i restauració. L’activitat de les empreses cerveseres aporta a l’Estat via impostos 3.600 milions d’euros anuals.

En una trobada amb el ministre d’Agricultura, Luis Planas, la patronal cervesera va demanar, després de valorar positivament l’inici de la desescalada per fases, que els ERTO en el sector, i en els lligats, com ara el de la distribució, es puguin mantenir més enllà de l’1 de juliol, un IVA superreduït per a l’hostaleria, l’ajornament del pagament de lloguers i d’impostos i la concessió de microcrèdits de fins a 30.000 euros avalats per l’Estat.

La patronal també reclama que hi hagi uns protocols de seguretat clars per a l’hostaleria i el turisme, “l’única manera de recuperar la confiança del consumidor”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.