Societat

Comença l’últim trimestre del curs de manera virtual

Educació començarà a repartir aquesta setmana els dispositius de connectivitat a tots aquells alumnes que no en tenen

Sindicats de professors i pares demanen un trimestre no avaluable

Els alumnes que aquest any acaben etapa –sisè de primària, quart d’ESO, segon de batxillerat o un cicle formatiu de grau mitjà o grau superior– seran els primers a rebre un ordinador i connectivitat, en cas que no en tinguin, per tal de poder acabar el curs per via telemàtica. Després, anirà la resta. Educació calcula que aquesta setmana podrà començar a repartir 22.000 dispositius de connectivitat a aquells alumnes que no en tenen (tots ells han estat identificats pels seus centres a través dels tutors, que han trucat als alumnes un per un).

Aquesta setmana els centres educatius es posaran en contacte amb els alumnes que han de rebre aquest equip de connexió perquè n’estiguin pendents. Treballadors de Telefónica aniran als centres, rebran els aparells de mans dels seus responsables, els reconfiguraran, els embalaran de manera personalitzada i els entregaran a cada alumne. Els paquets amb dades o amb els dispositius electrònics són un préstec per al període de confinament, i s’hauran de retornar al centre el dia que es reprenguin les classes presencials. Pel que fa a les dades, cada línia de connectivitat disposarà d’una capacitat de 40 GB.

Escoles, instituts, centres de formació professional (1,5 milions d’alumnes) i universitats (275.000 alumnes) van començar ahir les classes de després de Setmana Santa de manera virtual. La incògnita de com serà l’avaluació d’aquest tercer trimestre plana sobre estudiants i professors, que han hagut d’adaptar-se a ensenyar i aprendre en línia en un temps rècord.

Ahir els sindicats de professors de Catalunya –Ustec, CCOO, UGT, Intersindical-CSC, Sindicat de Professors de Secundària (Aspepc-SPS), CGT i COS– van assegurar en un comunicat conjunt que “les diferents condicions i situacions socials i familiars dels alumnes i dels professors estan generant una diferència en els ritmes d’aprenentatge encara més gran que amb l’ensenyament presencial” i, per tant, mantenen que això provoca “un augment de la segregació escolar”. Demanen a Educació que el tercer trimestre no sigui avaluable, que respecti el calendari escolar vigent i que incrementi els recursos humans i materials per fer front al teletreball.

Els universitaris, més avesats a treballar en xarxa, ja saben que amb tota seguretat no faran cap més classe presencial aquest any, però no saben com se’ls examinarà. Avui tindrà lloc una reunió entre el ministeri i les diverses comunitats autònomes per parlar-ne i demà hi haurà una altra reunió entre el govern, les universitats i l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya. El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) reclama flexibilitzar els criteris de beques i que es pugui anul·lar la matrícula del període lectiu del confinament amb el retorn del preu dels crèdits. També que no hi hagi un recàrrec per segona matrícula en els crèdits impartits des del tancament presencial de les universitats, ja que preveuen una davallada de les qualificacions, que es reforcin les beques d’emergència i que es replantegin i es flexibilitzin els criteris acadèmics per a les beques del curs vinent prioritzant els socioeconòmics.

LA XIFRA

22.000
dispositius
de connectivitat es començaran a repartir aquesta setmana als alumnes que no en tenen.

“Fer de mestre és impossible!”

“Teletreballar i fer de mestre és impossible!, i no té res a veure amb el fet de tenir o no un portàtil...”, es queixava ahir a través de les xarxes socials la Natàlia (mare d’un nen de tercer de primària, d’un altre que fa sisè de primària i d’un tercer que fa tercer d’ESO). Una altra mare deia: “És horrible; tenen una llista per aquesta setmana que no sé si és per a quart de primària o per fer la tesina.” Pares i mares es van veure ahir abocats a haver de donar suport als seus fills. La FaPaCcat –federació que aplega 2.358 AMPA/AFA de Catalunya– dona suport a la campanya #JoNoSocProfe, impulsada per diverses famílies. La iniciativa, que recorda que pares i mares no estan preparats per ser docents i que en algunes famílies és difícil poder estudiar en condicions, reclama que aquest tercer trimestre no es qualifiqui.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.