Serveis

Regularan els accessos si no es redueix a un terç l’ús del transport públic

Recomanen als majors de 65 anys i a les persones amb malalties cròniques que no el facin servir

A partir de dilluns no es vendran bitllets als busos

El govern té previst adoptar mesures extraordinàries com ara la regulació dels accessos al transport públic i la supressió de títols de transport si en un temps prudencial no s’aconsegueix que l’ocupació sigui només d’un terç de la seva capacitat. El tancament d’escoles, instituts i universitats va deixar-se notar ahir a primera hora al transport públic. La davallada del nombre d’usuaris es va fer evident en hora punta i va ser més fàcil que en dies anteriors complir amb la distància de separació mínima d’un metre per evitar la propagació del coronavirus.

Ahir es van anunciar noves mesures per compatibilitzar el funcionament del transport públic amb la situació d’emergència sanitària. Entre d’altres, es recomana a les persones majors de 65 anys i a les que tinguin malalties cròniques, o un estat immunodeprimit, que evitin utilitzar els mitjans de transport públic col·lectiu en la mesura que es pugui. S’utilitzaran els mitjans de difusió dels operadors de transport públic per recordar les recomanacions a les persones usuàries i es farà un seguiment de l’ocupació per comprovar si la demanda es redueix com a conseqüència del tancament dels centres educatius i de les mesures laborals.

A partir de dilluns, s’eliminarà la venda de bitllets als autobusos quan hi hagi alternatives. Ahir a primera hora, alguns conductors d’autobusos de Barcelona van decidir posar cintes per evitar que els passatgers s’acostessin a la cabina del conductor, una mesura unilateral que no havia estat adoptada oficialment per l’empresa, segons fonts de TMB.

També està previst tancar les oficines d’informació i atenció presencial que no disposin de sistemes físics de separació entre el personal i els usuaris. Els serveis d’atenció telefònica i telemàtica es reforçaran. Tots els operadors hauran d’incrementar els seus protocols d’higiene i neteja per evitar els contagis. Les empreses de transport públic hauran d’elaborar plans de contingència per mantenir els serveis en cas de baixes del personal.

A partir d’avui, i fins a nou avís, deixen de funcionar el Barcelona Bus Turístic i el telefèric, operats per TMB. En el cas dels serveis operats per FGC, el tren cremallera de Núria deixarà de funcionar de Queralbs a Vall de Núria, però es mantindrà operatiu el servei urbà entre Ribes de Freser i Queralbs. També es tanca el servei comercial del funicular de Sant Joan, ja que no és considerat un servei de transport essencial i, en el cas del cremallera de Montserrat, es limita la capacitat de viatgers a un terç del total.

Un cop acabi l’emergència, les autoritats del transport metropolità territorials establiran mecanismes de compensació dels títols de viatge caducats que no s’hagin pogut utilitzar. La Generalitat habilitarà partides econòmiques per afrontar aquesta emergència. Si s’acabessin adoptant restriccions per reduir el nombre de passatgers, s’implantarien mesures per garantir els desplaçaments obligats de les persones vulnerables.

L’aeroport de Barcelona perd el 20% dels passatgers

La primera setmana de març, els efectes de la crisi del coronavirus s’han deixat notar a l’aeroport de Barcelona, que ha perdut el 19,8% dels passatgers i el 5,7% de les operacions respecte a les dades de la mateixa setmana del 2019. El descens global del nombre de passatgers a tota la xarxa d’aeroports d’Aena se situa en el 14,3%. La davallada en el nombre de passatgers a l’aeroport del Prat es va iniciar ja a finals del mes de febrer i va coincidir amb la cancel·lació del Mobile World Congress. Les xifres de febrer van tancar amb un increment del nombre de passatgers del 0,4% respecte al febrer de l’any passat. Van ser 3,2 milions de viatgers i 22.992 moviments, un 1,3% més que el mateix mes del 2019. Les pèrdues a la resta d’aeroports catalans durant la primera setmana de març encara han estat més significatives. L’aeroport de Reus ha reduït a la meitat la seva activitat, mentre que el de Girona ha perdut un 24,5% dels passatgers.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.